Pages

Showing posts with label Shopaholic. Show all posts
Showing posts with label Shopaholic. Show all posts

02 May, 2011

Birthday, 1. maj and work!

I lørdags fyldte jeg 19 år. Hvis folk spurgte mig hvor gammel jeg er, ville jeg nok stadig svare 18, af vane. Det føles underligt at være 19, selvom der ikke er den store forskel, bortset fra at være et år tættere på 20. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at opføre mig mere voksent end jeg allerede gør. Arbejde giver i hvert fald følelsen af ansvar et boost!

Hvis det skulle have nogen interesse, vil jeg lige nævne hvilke gaver jeg fik;
- To objektiver til mit spejlrefleks - Wide angle og fisheye (også makro, kombineret)
- Gavekort til H&M på 400,-
- DVD'er - Quentin Tarantino og Tim Burton film (thanks, best friend!)
- En nummerplade (Jeg har en fetisch, og eftersom best friend's far er mekaniker, skaffede hun mig én!)
- Sko og trøje fra Wasteland (thanks siz!)
- Koncertbillet til Yellowcard, d. 26. august (you rock my world, girlfriend!)
- Undertøj
- Elizabeth Arden parfume
- Biograf-billetter (go svigerforældre!)
- 600,-

Og et billede af dem, for at gøre det endnu mere interessant! (feel the sarcasm.)


Jeg fik også lige leget en smule med mit fisheye, for at afprøve det!
(Ja, mit værelse roder, and I'm proud of it! Haha.)

Allesammen fantastiske gaver, som jeg er enormt glad for. Jeg Glæder mig allerede til at tage dem alle i brug!

1. maj blev lidt ødelagt, grundet det dårlige vejr, men girlfriend og jeg nåede trods alt at være i Fælledparken i et par timer, inden regnen tog over. Jeg nåede at sige hej til Joy og Linette, hvorefter Julle joinede os senere, og tog med os på Masken, hvor vi fortsatte med at drikke os i hegnet. All in all, a great day!

I dag har jeg arbejdet i Frederiksberg centrets H&M fra 15 til 19:30. Jeg har sagt ja til endnu en vagt i morgen, fra 10 til 16. Jeg er ved at være en del træt i hovedet, med søvnunderskud og lange køer hele dagen, men jeg har brug for pengene, da jeg skal have sparet godt 6000,- op til min USA-tur til sommer, med girlfriend og hendes forældre. Jeg glæder mig som en sindssyg, så det er al stressen og arbejdet værd! Vi skal til Minnesota, og min pigede, feminine side kan slet ikke vente med at gå amok i Mall of America, og bruge en mindre formue. USA, here we come!

All in all, går det godt, for tiden. Jeg har stadig et par op og nedture, men jeg kan mærke, at de ikke er så heftige som de har været, og jeg har en smule mere overskud. Jeg ved dog ikke om det er mine piller der er skyld i det, eller om det er de fantastiske mennesker, jeg omringer mig af. Either way, I'm thankful!

02 March, 2011

"Hi, I'm Laura, and I'm a lamp addict."

Jeg må nok tage at indse, at jeg har et seriøst problem. I dag købte jeg en lyskæde til mit vindue. Nu har jeg efterhånden fået en mindre lys-addiction, eftersom jeg i forvejen har stearinlys stående overalt på mit værelse, samt mine nye fantastiske lysstofrør på væggene. Well, I've chosen to embrace it! Nu kan jeg både holde vilde rave-parties, hyggelige vin-og-sofistikerede-snakke-gatherings og romantiske aftenener. Slå dén! - Og samtidig giver alle mine lamper forskelligt lys at tage billeder i! Min indre amatør af en fotograf er mere end tilfreds.

Pssst.. Klik billederne store, if you'd like!

11 December, 2010

Such a girlie

Jeg blogger generelt ikke meget om tøj. Well, det synes jég i hvert fald ikke, at jeg gør. Men nu er jeg blevet forelsket i så mange nye kjoler, at jeg snart dør af sorg over pengemangel. Det er alt sammen Camillas skyld, fordi hun bloggede tre kjoler fra Boohoo.com. Derefter tjekkede jeg siden ud, og faldt for et hav af deres kjoler. Jeg mangler jo et nytårsoutfit, så mon ikke jeg ender med at købe en af dem, i snareste fremtid. Can't decide, though!

 
They're all so pretty. *sad face* 

Til gengæld har jeg tilladt mig selv, at købe et par tshirts online, fordi jeg alligevel var på udkig efter en gave til a certain someone. Og så var de også billige! Jeg havde efterhånden brug for, at drukne min vinterdepression i en smule nyt tøj. Nu håber jeg bare, de når at ankomme inden juleaften. Fingers crossed!

Heldigvis hjalp en smule familiehygge, med best friend og søde Camilla på mit humør. Vi havde planlagt at drikke, men Trine skal desværre til førstehjælpskursus i morgen, så det droppede vi, og så istedet for TV og fodrede vores geniale humor. I love those girls! 

01 November, 2010

Aggression, out of nowhere

This day started out stressful and crappy, I woke up late and had to ride my bike to best friend's place, where we were gonna take the bus to our school. Well, we changed our plans, after spending way too much time eating our own weight in food and soda. Instead of school, we went shopping at the mall, to cure our sickness. I always end up spending way too much money when we go shopping, but today I really needed to buy some happiness in the shape of movies, cd's and clothes. So, I ended up buying The Kooks - Konk, two shirts, Fight Club, Fucking Åmål, Death Proof and Milk. Yay.

Now I'm just sitting in my bed, listening to some of my old, angry music, 'cause that's what I'm in the mood for. I seriously don't know what happened to my mood, must be the lack of a social life and humour. Oh well, at least I can get some of my aggression out by listening to Thrice, Blindside, Three Days Grace, Silverstein, KoRn, you name it. Now I kind of understand why I was such a downer back then, listening to this music. Ha.



I feel like doing something stupid. Luckily I think I learned from my mistakes, for once, so I'm gonna stop myself from doing something irrational. No more, I say. Let's stick to the music, for now.

11 October, 2010

Mouthwatering goodies!

 
 Holy motherlover. I just fell in love with a million tees on Topshop's homepage. These are the ones I love the most. Now I just need about £38578. Anyone feel like donating? Mwaha.

09 September, 2010

Mission Impossible!

Right, so... Jeg er godt igang med, at finde resten af mit Kat Von D kostume, and it's going well, so far! Today, I bought a wig. £14/130DKK. Seems I have too much money. :'D Also, I bought a jacket, yesterday! Woo. Here they are;



Now I just have to decide wether I'm gonna wear a (fake!) leather skirt, jeggings or shorts. So many choices to make!

08 September, 2010

Halloween, here we come!

Nu er der ret lang tid til halloween, men jeg er allerede gået igang med, at finde mit outfit. Camilla holder fødselsdagsfest, hvor vi skal klæde os ud som en kendt hollywood star. Derfor klæder jeg mig ud som Kat Von D! Det bliver interessant, eftersom jeg overhovedet ikke har hendes krop, awesomeness eller flotte udseende. Så hvis nogen sælger 40 liter hotness, er jeg interesseret! Jeg har dog købt dette korset i dag;


Nederdelen følger med, men det sidder ikke sammen med korsettet. I must say, I never thought I'd see the day that I'd buy a corset! I'm gonna feel so weird, wearing it. :'D

Udover det, skal jeg have fundet en underdel, og finde ud af, hvordan jeg skal efterligne hendes tatoveringer. Enten bliver det med noget hennafarve, eller med en god sprittusch. I believe it's gonna be awesome. : D

Til jer som ikke kender Kat Von D, first of all; shame on you!
Hun er kendt fra LA Ink, hvor hun viser sit store talent. Here she is!


My biggest dream is, to get a tattoo by Kat. That'd be awesome.

30 August, 2010

Monday, monday, monday

Det er aldrig sjovt, at tage i skole mandag morgen kl. 8:20 og vide, at man først har fri kl. 15:55. HF tager livet af mig! Og hvem vælger at lægge 2 matematik- og 2 geografitimer på en mandag? Unbelievable. Mén! På trods af stress og enormt mangel på overskud, kom mig og best friend endnu engang i skole, uden fravær. I'm so proud of us. ^^,

Jeg har lige bestilt denne lækre sag, da jeg fik stjålet min elskede jakke, til CPH Pride, og derfor fortjente en ny. Tak fordi du reklamerede for den, Camilla! (; (Den er selvfølgelig faux læder!)



Can't wait to wear it! Jeg venter stadig spændt på at modtage
mine militærstøvler, og krydser fingre for, at de ankommer i morgen.

Also, har jeg endnu engang fået F+TM flip. Proud to call myself ginger, 'cause of her. ♥

25 August, 2010

Sh00z!

I never received my military boots from GothicPlus.com, so I decided to give up and find a new pair. These were the ones I ended up with, I found them on eBay, and they were also cheaper! Now I just hope they'll send them soon, 'cause I've been waiting for a pair of military boots for about 3 months now, and my expectations are huge. They better be as pretty irl, as they are on the picture!



See you soon, boots. ♥

01 August, 2010

Ring-tastic!

Jeg har lige købt disse 5 fantastiske ringe, på eBay.
Can't wait to wear 'em. :'D De var billige, og ægte sølv! Win.



Jeg elsker især enhjørninge ringen, helt til højre. Er du misundelig, Trine? (;

11 July, 2010

Long time (still) no see, boots!


De her støvler bestilte jeg engang i starten af Juni. Jeg modtager dem først engang i slutningen af Juli/starten af August, pga. forskellige problemer med, at de ikke var in stock, og først ville være det engang i Juli. Jeg tror efterhånden ikke, at de kan leve op til de høje forventninger, jeg har fået bygget op. Jeg venter dog spændt på at finde ud af, om det var 572,- ud af vinduet.

Til gengæld er jeg på ingen måde skuffet over Pendulum's nye album, Immersion.
Watercolour er by far min yndlingssang! Jeg hader stadig mig selv for, at misse dem på Roskilde. ):

14 May, 2010

To buy or not to buy?

Jeg har længe ledt efter et par militærstøvler, som ikke var alt for høje, og aller vigtigst, ikke var af ægte læder. And I finally found them! Problemet er bare, at de koster omkring 500,- og skal sendes fra Korea. Jeg kan ikke bestemme mig for, om de er pengene værd, og om jeg burde købe dem! :$




Skal, skal ikke?

21 April, 2010

Eyegasm!



Give me give me give me give me give me give me give me give me!

*d r o o l*

15 April, 2010

Hi, my name is Laura, and I'm a shopaholic.

I dag var mig og best friend på strøget. We really did shop 'til we dropped! Efter en 6 timers intens shopping, fik jeg brugt alt for mange penge. Men hey, jeg får feriepenge på tirsdag, so no worries! Desuden er jeg også rigtig glad for det jeg fik købt. Jeg vil prøve at tage mig sammen til at tage nogle billeder af det i morgen. Jeg skal alligevel bruge nogle til Lookbook. ^^,

Jeg havde en super hyggelig dag med best friend, og vi endte dagen med en god sandwich fra sunset, og en tur i kongens have for at skyde billeder. Trine tog en masse af mig, og jeg glæder mig til at se om det er nogen jeg tør sætte herind. Ikke at jeg tvivler på Trines fotograf-skills, tværtimod, men når det er míg der er motivet, kan jeg være pænt skeptisk. We'll see how it turns out.

I morgen holder mig og mine forældre "prøvemiddag" hos nogle venner, for at teste menuen til min 18-års fødselsdag. Den bliver all-vegetarian. No meat! Jeg er enormt spændt. Der bliver bl.a. lavet champignons paté, grøntsagtærter, hjemmelavet falafel, pandekager med blomkålsfyld, og meget mere, som jeg ikke husker. Jeg er nu lidt spændt på at se folks ansigter, d. 8., når jeg holder min fødselsdag. Mange i min familie er meget skeptiske over the whole vegetarian thing, og tror at jeg lever af salat. This'll teach 'em!

Jeg har forresten fundet frem til (ved hjælp af en peta-calculator), at med mine to års vegetarisme, har jeg reddet omkring 560 dyr. Hellz yeah!
Så kom ikke her og sig, at jeg ikke kan ændre verden, ved at være vegetar. I'm doing my part! ^^,

10 April, 2010

Spring has arrived!

I dag skinner solen på en dejlig forårs agtig måde. Jeg har lyst til at gå ud og tage billeder i solen, men jeg har selvfølgelig ikke taget mit kamera med til Kolding. Life is unfair!

Mig og best friend var i RC, i torsdags, og trashe. Vi fik desværre ikke taget nogle billeder, det må vi gøre næste gang! Jeg fik til gengæld købt to fantastiske kjoler i Topshop, til min fødselsdag, og min venindes bryllup, senere på året. Woo! (Dem regner jeg med at tage nogle billeder af, når jeg er hjemme igen, i næste uge.) Senere på aftenen tog vi til bandaften på Nørre G. Det var underligt at være der igen, men også hyggeligt. Godt klaret, at jeg slet ikke fik talt med Mette, når det var hende jeg kom for at se. $: Typical me. Vi blev alligevel okay fulde, Trine gjorde i hvert fald, og det var underholdende. Ærgeligt at det sluttede så tidligt!

Nu må de sidste 20 dage af April godt gå hurtigt, så jeg kan blive 18, få min tatovering, og tage i byen hver weekend. Yes please!

Jeg har forresten fået en bruger på Lookbook, med lidt hjælp fra Adam. Yay! Alle er meget velkomne til at "hype" mine looks, hvis de kan lide dem!
http://lookbook.nu/laurathebeat <- check it out. ^^

Fortsat god lørdag, folkens!

09 March, 2010

Sidste aften i London, snart slut.

Så er jeg nået til min sidste aften i London - for denne gang.
Det "fejrede" mig og bigsis med at tage i biografen og se Alice in Wonderland. Det var en interessant oplevelse, at tage i en engelsk biograf. Der er ikke rigtig nogen forskel, bortset fra at dørene først åbner når reklamerne ér gået igang, og at der både er standard og premier seats. Forskellen er, at premier har numre, så man kan vælge præcis hvilken plads man vil have, og standard pladserne går efter "først til mølle"-princippet. Og så er der selvfølgelig heller ikke danske undertekster. :D

I går og i formiddags var jeg i Camden Town, for at finde nogle "souvenirs" til mine to Trine'er. Jeg fandt heldigvis nogle ret gode sager, som jeg håber at de bliver glade for. ^^ I går fik jeg også købt de converse sko, som jeg nævnte i forrige indlæg.*
*Der er billeder forneden i indlægget, af det tøj jeg fik købt.

I morgen skal jeg (desværre) tilbage til kolde, lille Danmark. Det er nu også meget fint, da jeg desværre ikke har særlig mange penge tilbage, og efterhånden savner min kæreste, bedste veninde, hunde og forældre. (: Det har været en hyggelig ferie, jeg er stadig ligeså forelsket i London, som før, og jeg kommer tilbage så snart jeg har penge nok. Det har været nogle sjove dage med bigsis, hvor vi rigtig har fået catchet up på alting. Der går heldigvis ikke så længe før vi ses igen, da hun snart kommer til Danmark. Jeg glæder mig allerede til at komme herhen igen, hvilket forhåbentlig bliver i selskab med girlfriend.

Godnat, Danmark, see you soon!



1: "the beatles - Yellow Submarine", fra Topshop
2: 2-in-1 hoodie+læderjakke, fra Topshop
3: kjole, fra H&M
4: 2-in-1 Skirt+T-shirt, fra Primark
5: leopard-plettede Converse, fra Offspring

08 March, 2010

Oxford Street, part 2.

I går, var Cristina og jeg så på Oxford St., once again. Vi fik heldigvis købt lidt flere ting, denne gang, end vi gjorde i lørdags. Istedet for at kede jer med hvad jeg har købt, og hvor jeg har købt det, vil jeg uploade et billede, engang i morgen. ^^

Men én ting vil jeg lige nævne. Jeg fik købt læderjakken (fake læder, ofc!), og så var jeg i Waterstone's og købe Augusten Burroughs' Magical Thinking og Running With Scissors. Hapiness!

Da butikkerne begyndte at lukke, kl. 18, bestemte vi os så for at tage i Hyde Park og tage nogle billeder. Desværre var det allerede begyndt at blive for mørkt - og dermed også freezing koldt - så vi kom ikke særlig langt, før vi ombestemte os, og istedet tog til Leicester Square for at spise på Pizza Hut. De har da forresten den længste ventetid, nogensinde! Oh well, vi fik spist noget pizza, inden vi skulle ud i kulden igen, for at drage hjemad til Holloway, efter en lang dag med shopping, crowdede gader og ømme fødder. Jeg fik nået det meste af det jeg skulle på Oxford St., men desværre ikke alt. Jeg kom ikke i Apple Store, men det må vente til næste gang jeg tager herhen.

Nu sidder jeg her og prøver at tage mig sammen til, at tage afsted til Camden Town, så jeg kan kigge på et par Converse, inden Cristina får fri og vi skal mødes. Men det er svært at tage sig sammen, når man har en varm seng at sidde i, en sød, sovende kat og en youghurt i hånden. Wish me luck!

07 March, 2010

Oxford Street, part 1.

I dag (lørdag) stod mig og Cristina op ved en 11-tiden, for at tage på Oxford Street og shoppe amok - troede vi.

Vi var derinde ved en 13-tiden, og der startede vi med at gå i H&M. Jeg prøvede et par ting, men købte intet, da jeg tænkte "what the heck, der er også H&M i Danmark, it can wait!". Så da Cristina havde betalt for sin bluse og bælte, gik vi videre imod TopShop. Jeg siger jer, aldrig har jeg faret så meget vild i en butik, før. Og med så stor en butik, med s å meget tøj, skulle man da tro at der var utallige juicy items. But no. Jeg fandt et par ting og prøvede på, men de var enten for dyre, eller sad forfærdeligt. Så hele TopShop-feberen forsvandt hurtigt fra min krop, og blev erstattet med skuffelse. Men jeg fandt alligevel et par få ting, som jeg blev rigtig glad for. Jeg købte en turkisch t-shirt (nr. 2. billede, forneden), and that was it. Jeg blev dog utroligt forelsket i en "two-in-one" hoodie og læderjakke. (første billede.) Jeg var desværre for nærig og dum til at købe den, da jeg stadig håbede på at finde en masse andet tøj, i New Look. Så jeg bestemte mig for, at vente og se om den stadig ville være der i morgen. Så nu må jeg vente og se, om jeg ender med at købe den i morgen. (48£ er mange penge, i min verden!) Anyway, New Look var endnu mere skuffende. Ingen af deres fede t-shirts var der, og dem havde jeg ellers set frem til. F U, grimme mode!

Så nu har jeg gjort op med mig selv, at jeg bruger alle mine penge på bøger og et par converse. Hrmpf.

Ja, det blev et rigtigt tøse-indlæg, med shopping og kedelige facts.
Deal with it. : D



Left; I tell you, den er fantastisk, irl!
Right;
der står "the beatles - Yellow Submarine" :D

06 March, 2010

Camden Town = anmasende gadesælgere.

I dag tog jeg min første bustur alene, for at møde Cristina i hendes frokostpause. Det gik overraskende godt, selvom jeg kom til at stå af et stop for tidligt. Heldigvis kunne jeg gå hen til det næste busstoppested. Da klokken så var 14, havde Cristina frokostpause i en time, og vi tog på Subway for at købe en sandwich.

Da Cristina skulle tilbage på arbejde, gik jeg rundt i Camden Town for at kigge på butikker, og evt. finde nogle souvenirs til folkene derhjemme. ;D Jeg skulle nok aldrig have gået alene rundt ved alle de boder, for gadesælgerne er simpelthen så anmasende og overtalende. De vil ikke lade én være, når først man begynder at kigge. Jeg fik dog sagt pænt nej til de fleste, men endte alligevel med at købe noget, i en af boderne. Oh well, I learned my lesson. Jeg havde 2½ time jeg skulle slå ihjel, så jeg fik kigget en masse butikker igennem. Jeg fandt bl.a. nogle rigtig fede converse, som jeg overvejer at købe. Men jeg venter lige til på mandag, for måske finder jeg nogle pænere, inde på Oxford street. Patience is gold, I guess. ^^

I morgen har vi aftalt at vågne kl. 11, nu hvor Cristina endelig ikke skal arbejde. Så regner vi med at drage afsted mod Oxford St. ved en 12-tiden. Can't wait!

Det er forresten tusind gange nemmere at være vegetar i London! De har et fantastisk madmærke, som hedder Quorn, der udelukkende laver "vegetar-kød". Det smager som the real thing. Sainsbury's er min nye favorit butik. Man kan få nuggets, tærter, pølsehorn og meget mere - helt uden kød. Noget siger mig, at jeg kommer til at bruge en mindre formue, på tirsdag, så jeg kan købe et lager med hjem til Danmark. :$ *drool*

Jeg håber at jeg har mere spændende at fortælle i morgen.
Godnat, Danmark!