Pages

Showing posts with label London. Show all posts
Showing posts with label London. Show all posts

09 March, 2010

Sidste aften i London, snart slut.

Så er jeg nået til min sidste aften i London - for denne gang.
Det "fejrede" mig og bigsis med at tage i biografen og se Alice in Wonderland. Det var en interessant oplevelse, at tage i en engelsk biograf. Der er ikke rigtig nogen forskel, bortset fra at dørene først åbner når reklamerne ér gået igang, og at der både er standard og premier seats. Forskellen er, at premier har numre, så man kan vælge præcis hvilken plads man vil have, og standard pladserne går efter "først til mølle"-princippet. Og så er der selvfølgelig heller ikke danske undertekster. :D

I går og i formiddags var jeg i Camden Town, for at finde nogle "souvenirs" til mine to Trine'er. Jeg fandt heldigvis nogle ret gode sager, som jeg håber at de bliver glade for. ^^ I går fik jeg også købt de converse sko, som jeg nævnte i forrige indlæg.*
*Der er billeder forneden i indlægget, af det tøj jeg fik købt.

I morgen skal jeg (desværre) tilbage til kolde, lille Danmark. Det er nu også meget fint, da jeg desværre ikke har særlig mange penge tilbage, og efterhånden savner min kæreste, bedste veninde, hunde og forældre. (: Det har været en hyggelig ferie, jeg er stadig ligeså forelsket i London, som før, og jeg kommer tilbage så snart jeg har penge nok. Det har været nogle sjove dage med bigsis, hvor vi rigtig har fået catchet up på alting. Der går heldigvis ikke så længe før vi ses igen, da hun snart kommer til Danmark. Jeg glæder mig allerede til at komme herhen igen, hvilket forhåbentlig bliver i selskab med girlfriend.

Godnat, Danmark, see you soon!



1: "the beatles - Yellow Submarine", fra Topshop
2: 2-in-1 hoodie+læderjakke, fra Topshop
3: kjole, fra H&M
4: 2-in-1 Skirt+T-shirt, fra Primark
5: leopard-plettede Converse, fra Offspring

08 March, 2010

Oxford Street, part 2.

I går, var Cristina og jeg så på Oxford St., once again. Vi fik heldigvis købt lidt flere ting, denne gang, end vi gjorde i lørdags. Istedet for at kede jer med hvad jeg har købt, og hvor jeg har købt det, vil jeg uploade et billede, engang i morgen. ^^

Men én ting vil jeg lige nævne. Jeg fik købt læderjakken (fake læder, ofc!), og så var jeg i Waterstone's og købe Augusten Burroughs' Magical Thinking og Running With Scissors. Hapiness!

Da butikkerne begyndte at lukke, kl. 18, bestemte vi os så for at tage i Hyde Park og tage nogle billeder. Desværre var det allerede begyndt at blive for mørkt - og dermed også freezing koldt - så vi kom ikke særlig langt, før vi ombestemte os, og istedet tog til Leicester Square for at spise på Pizza Hut. De har da forresten den længste ventetid, nogensinde! Oh well, vi fik spist noget pizza, inden vi skulle ud i kulden igen, for at drage hjemad til Holloway, efter en lang dag med shopping, crowdede gader og ømme fødder. Jeg fik nået det meste af det jeg skulle på Oxford St., men desværre ikke alt. Jeg kom ikke i Apple Store, men det må vente til næste gang jeg tager herhen.

Nu sidder jeg her og prøver at tage mig sammen til, at tage afsted til Camden Town, så jeg kan kigge på et par Converse, inden Cristina får fri og vi skal mødes. Men det er svært at tage sig sammen, når man har en varm seng at sidde i, en sød, sovende kat og en youghurt i hånden. Wish me luck!

07 March, 2010

Oxford Street, part 1.

I dag (lørdag) stod mig og Cristina op ved en 11-tiden, for at tage på Oxford Street og shoppe amok - troede vi.

Vi var derinde ved en 13-tiden, og der startede vi med at gå i H&M. Jeg prøvede et par ting, men købte intet, da jeg tænkte "what the heck, der er også H&M i Danmark, it can wait!". Så da Cristina havde betalt for sin bluse og bælte, gik vi videre imod TopShop. Jeg siger jer, aldrig har jeg faret så meget vild i en butik, før. Og med så stor en butik, med s å meget tøj, skulle man da tro at der var utallige juicy items. But no. Jeg fandt et par ting og prøvede på, men de var enten for dyre, eller sad forfærdeligt. Så hele TopShop-feberen forsvandt hurtigt fra min krop, og blev erstattet med skuffelse. Men jeg fandt alligevel et par få ting, som jeg blev rigtig glad for. Jeg købte en turkisch t-shirt (nr. 2. billede, forneden), and that was it. Jeg blev dog utroligt forelsket i en "two-in-one" hoodie og læderjakke. (første billede.) Jeg var desværre for nærig og dum til at købe den, da jeg stadig håbede på at finde en masse andet tøj, i New Look. Så jeg bestemte mig for, at vente og se om den stadig ville være der i morgen. Så nu må jeg vente og se, om jeg ender med at købe den i morgen. (48£ er mange penge, i min verden!) Anyway, New Look var endnu mere skuffende. Ingen af deres fede t-shirts var der, og dem havde jeg ellers set frem til. F U, grimme mode!

Så nu har jeg gjort op med mig selv, at jeg bruger alle mine penge på bøger og et par converse. Hrmpf.

Ja, det blev et rigtigt tøse-indlæg, med shopping og kedelige facts.
Deal with it. : D



Left; I tell you, den er fantastisk, irl!
Right;
der står "the beatles - Yellow Submarine" :D

06 March, 2010

Camden Town = anmasende gadesælgere.

I dag tog jeg min første bustur alene, for at møde Cristina i hendes frokostpause. Det gik overraskende godt, selvom jeg kom til at stå af et stop for tidligt. Heldigvis kunne jeg gå hen til det næste busstoppested. Da klokken så var 14, havde Cristina frokostpause i en time, og vi tog på Subway for at købe en sandwich.

Da Cristina skulle tilbage på arbejde, gik jeg rundt i Camden Town for at kigge på butikker, og evt. finde nogle souvenirs til folkene derhjemme. ;D Jeg skulle nok aldrig have gået alene rundt ved alle de boder, for gadesælgerne er simpelthen så anmasende og overtalende. De vil ikke lade én være, når først man begynder at kigge. Jeg fik dog sagt pænt nej til de fleste, men endte alligevel med at købe noget, i en af boderne. Oh well, I learned my lesson. Jeg havde 2½ time jeg skulle slå ihjel, så jeg fik kigget en masse butikker igennem. Jeg fandt bl.a. nogle rigtig fede converse, som jeg overvejer at købe. Men jeg venter lige til på mandag, for måske finder jeg nogle pænere, inde på Oxford street. Patience is gold, I guess. ^^

I morgen har vi aftalt at vågne kl. 11, nu hvor Cristina endelig ikke skal arbejde. Så regner vi med at drage afsted mod Oxford St. ved en 12-tiden. Can't wait!

Det er forresten tusind gange nemmere at være vegetar i London! De har et fantastisk madmærke, som hedder Quorn, der udelukkende laver "vegetar-kød". Det smager som the real thing. Sainsbury's er min nye favorit butik. Man kan få nuggets, tærter, pølsehorn og meget mere - helt uden kød. Noget siger mig, at jeg kommer til at bruge en mindre formue, på tirsdag, så jeg kan købe et lager med hjem til Danmark. :$ *drool*

Jeg håber at jeg har mere spændende at fortælle i morgen.
Godnat, Danmark!

04 March, 2010

London, sweet London!

Jeg sidder nu i min søsters lejlighed, som hun har med to andre piger. Jeg er vidst alene hjemme, såvidt jeg kan høre.

Min mor kørte mig til Kastrup i går, hvor jeg gik hen for at få min billet, og derefter videre op til security check, and all that. Da jeg så bestemte mig for at købe en cola og noget slik, i Kastrup's WHSmith, opdagede jeg at jeg - fucking dum, som jeg er - havde glemt min pung. Godt gået, Laura! Så jeg ringede i panik til min mor, som lige var nået hjem, og bad hende om at lede på mit værelse. Hun fandt den så i en af mine andre tasker, som jeg skulle have haft med, men droppede at the last minute. Hun fandt så frem til, at hvis jeg gik ned til bagageudlevering, og igennem udgangen, der hvor folk bliver mødt af familie og venner, kunne hun møde mig der. Så på min første flytur alene, I Kastrup lufthavn, mestrede jeg at "checke ud", før jeg overhovedet havde fløjet. Haha! Oh well, det kan jeg bare grine af, nu, for alting workede out fine, og jeg fik min pung, hvorefter jeg gik igennem security check en til gang og gik rundt i lufthavnen, indtil min gate blev announced. Da min gate så kom op på skærmen, så jeg, at mit fly ville være over en halv time forsinket. Way to go, Kastrup! Så jeg drak noget cola og åd noget slik, indtil vi kunne boarde flyet. Jeg fandt mig så en gangplads, da der ikke var flere vinduespladser tilbage, og ventede på at vi lettede. Da vi så kom op i luften, og man måtte tænde sin iPod, satte jeg mit til at læse A Wolf at the Table, og høre Erik Hassle. Good times. :3

Da jeg ankom til Gatwick lufthavn, var det heldigvis meget nemt at finde bagageudleveringen, så der havde jeg heldigvis ingen problemer. Så snart jeg havde fået min bagage, gik jeg imod udgangen, og der stod Cristina og ventede på mig. Derefter tog vi så Gatwick Express til Victoria Station, hvor vi skulle videre med undergrunden, for at komme til Holloway, hvor lejligheden ligger. Her er meget hyggeligt, og det tager omkring 10 min. med bus, at komme til Camden Town. Der regner jeg med at tage hen i morgen, og møde Cristina, når hun får fri fra arbejde. : D

Hendes ene roommate har en kat, som minder meget om Trines Oliver, bare i en meget vildere udgave. Han er lidt skræmmende, når han prøver at dræbe mine Skullcandy. s: Men nu ligger han og sover oveni mine uldsokker, hvilket er meget sødt.

Før stod jeg og røg ud af køkkenvinduet, som har udsigt ud til en vej. Der var en lille engelsk dreng der kom gående, og blev ved med at gentage "Fuck you" igen og igen. Learn som manners, boy!

Det var alt for i dag, måske skriver jeg senere i aften, hvis jeg keder mig alt for meget. Take care, folk!

24 February, 2010

London - the countdown has begun!

Nu er der kun 8 dage til at jeg skal til London, og besøge min savnede søster. Can't wait!
I dag bestilte jeg billetter derhen og hjem igen. Tanken om at jeg selv skal finde til Victoria station, og tage med Gatwick Express til lufthavnen, hvor jeg derefter skal checke ind og finde den rigtige gate, all by myself, gør mig en anelse svimmel. Well, worst case scenario, tager jeg bare aldrig hjem igen. : D

Jeg har været en geek idag, og skrevet adresser og åbningstider ned, til de butikker jeg helt sikkert skal ind i, i London. Indtil videre er jeg kommet frem til; American Apparel, HMV, Apple Store (no money, bare for oplevelsens skyld!), Urban Outfitters, WHSmith, TopShop og New Look. It's gonna be rad, people! Jeg føler mig rigtig heldig, at have min egen personlige guide. ^^ Dersværre gik vores Oscar-night planer i vasken, da Cristina desværre ikke har kanalen som det bliver vist på. Men så optager vi det bare, og ser det når hun engang kommer hjem til lille Danmark igen. Så bliver der også mere tid til søskende-hygge, as in, shopping and taking pictures.

London har, by far, reddet mit humør.
Hvis der var én ting jeg kunne ændre, ville det være at jeg kunne tage girlfriend og best friend med. Men det må blive næste gang. Til gengæld finder jeg et eller andet fedt til dem, så de ikke hader mig completely, for at tage til London uden dem. : D


- Århus
(© Adam Høj)

18 February, 2010

Happiness, på trods af sneen.

Nævnte jeg ikke noget om nyt håb, i mit forrige indlæg? Well, det har jeg i hvert fald masser af, for tiden. Og glæde!

Jeg er i Kolding, hos girlfriend, hvor jeg har været i et godt stykke tid efterhånden. I tirsdags havde hun fødselsdag, så derfor var vi ude med en del af hendes familie og spise, i mandags. Det var hyggeligt. Heldigvis kan jeg også lide hendes familie. ^^ I tirsdags var vi så i biografen og se Avatar - at last! Jeg har ventet alt for længe på at se den, og det var det hele værd. Vi så den ikke i 3D, men hvis du spørger mig, var 3D slet ikke nødvendigt. Jeg blev i hvert fald stadig fascineret og glædeligt overrasket over hvor ægte alting så ud. Alt i alt, en episk film!

I morgen - fredag - tager jeg så til Århus, for at besøge A-duh-m. Det bliver fun, og vi skal have taget nogle billeder til LookBook. Nu må vi se hvordan jeg klarer mig på den anden side af kameraet. :$ Should be interesting.

Men hvad jeg glæder mig aller mest til, er d. 3. marts. For der skal jeg endelig til London, og besøge Cristina! Hun bliver min guide, og så skal vi på Oxford street, hvor jeg skal have købt alle mine Augsuten bøger, og sikkert også et par andre ting, som jeg ikke kan undvære. Det bliver helt underligt, kun at være Cristina og mig i London. Altså, underligt på den gode måde.

18 January, 2010

Savnen startede tidligere end jeg havde troet.

Bigsis flyttede til London i fredags, og selvom jeg har haft en del ting at lave, de sidste par dage, har jeg stadig haft tid til at savne hende. Mest af alt, er jeg misundelig på, at hun nu starter på et helt nyt kapitel i sit liv. Jeg glæder mig til den dag, om nogle år, hvor jeg også kan flytte til London. Først og fremmest skal jeg bare blive 18, så jeg kan komme over og besøge hende. Det ser jeg frem til. :$

På fredag har jeg min sidste arbejdsdag i Bilka Quickfood, hvilket jeg egentlig ser frem til. Jeg har efterhånden brug for en pause fra arbejdslivet. Nu må jeg lige finde ud af, om jeg orker at søge nyt job, eller om jeg skal leve af dåsetomater og pasta, indtil jeg begynder på HF, og får SU. - Som om jeg ikke kommer til at leve af dåsetomater for min SU! Ha. ^^

På lørdag skal mig og Trine til Phines fødselsdagsfest, i Næstved. Det er længe siden at jeg sidst så Phine, så det ser jeg meget frem til. Søndag regner jeg med bliver store tømmermændsdag, hvis altså der bliver tid til at have ondt af mig selv, imens jeg skal flytte værelse. Looking forward to the good times!

Sov godt, til alle mine (ikke-eksisterende) læsere. (:

15 January, 2010

Ses vi i hegnet?

Jeg glæder mig efterhånden rigtig meget til at se best friend igen. Even more, glæder jeg mig til at drikke mig i hegnet med hende, og søde Maria, Johanne og Sabine. Det skal nok blive en sjov aften.

Jeg skal trods alt drikke savnen væk, for i morgen/i dag flytter Cristina til London. Jeg har lyst til at tage med hende i en kuffert, og shoppe på Oxford street. I need new books! Lots of new books. Og de skal være engelske. :$ Nu må det bare gerne blive min 18-års fødselsdag, så jeg kan få min børneopsparing, og bruge nogle af pengene på en fed tur til London. Yes please <3

Noget siger mig, at jeg ikke får meget søvn i nat.
I feel like such an insomniac.

14 January, 2010

Depressing, much?

Hej igen, usynlige ven.

Indtil videre har mine blogindlæg mest være deprimerende.
Det vil jeg prøve at ændre på.

I dag var jeg i Ikea med min mor, jeg fik købt en awesome reol, to hylder og et bord. Hej, jeg er voksen nok til at købe mine egne møbler. Ha!

Nu er det faktisk i morgen at Cristina tager til London. Klokken er trods alt over tolv. Jeg kan ikke helt vænne mig til tanken om, at min søster kommer til at bo så langt væk fra mig. En ting er at rejse fra Kolding til København. En hel anden ting er fra København til London! Oh well. Hun glæder sig, og det kan jeg sagtens forstå. Jeg må bare se frem til at besøge hende, når jeg engang vinder den der million i Lotto. ^^,

Jeg har kun to arbejdsdage tilbage i Bilka Quickfood, og så er jeg fri. Det ser jeg meget frem til. Nu kan jeg heller ikke klare arbejdsmiljøet meget længere. Suk. Jeg ville ønske at HF begyndte lige nu, og ikke til August. Men nu må vi se om det overhovedet er noget for mig. Jeg tager i hvert fald med best friend til åbent hus, d. 26. Tanken om at gå på HF med Trine er faktisk ret rar. Jeg er i overbevist om, at hun ville kunne gøre skolen en del mere udholdelig.

Nu sidder jeg og savner en masse mennesker. Men allermest savner jeg mit spejlrefleks.

Jeg må trøste mig med den fantastiske bass,
i mine nye Skullcandy headphones <3

And to all a good night!