Pages

Showing posts with label Music. Show all posts
Showing posts with label Music. Show all posts

23 May, 2011

Kender I det...

... Når man ikke har mentalt overskud til at blogge, selvom ordene er der? Well, sådan har jeg det for tiden, så istedet vil jeg blogge musik. Marilyn Manson er awesome, og sangen er selvfølgelig ikke ny, men stadig ligeså god, som dengang den udkom. Han bliver altid dømt på sit udseende, og folk tror, han er sindssyg. Men efter at have set en del interviews med ham, og andre ting, er jeg kommet frem til, at jeg godt kan lide ham. Han er rent faktisk intelligent, and that's more than enough to earn my respect!



But I'm not a slave to a god
that doesn't exist
But I'm not a slave to a world
that doesn't give a shit

14 May, 2011

Currently dwelling to;



I'm a mountain that has been moved
I'm a river that is all dried up
I'm an ocean nothing floats on
I'm a sky that nothing wants to fly in
I'm a sun that doesn't burn hot
I'm a moon that never shows its face
I'm a mouth that doesn't smile
I'm a word that no one ever wants to say.

Oh, I love you, Brand New.

10 May, 2011

"You've got blood on your hands"


Mumford & Sons er blevet et af mine all-time favorit bands på meget kort tid. 
That takes talent. I love these guys.

27 April, 2011

Work? Don't mind if I do!

Jeg var så heldig at få jobbet som tilkaldevikar i hovedstadsområdets H&M butikker og lager! Hell yeah. Egentlig havde jeg mest håbet på et rengørings- eller lagerjob, men når det er i H&M, tror jeg lige jeg kan overskue at arbejde i butik. I morgen er min første tilkaldevagt, jeg skal arbejde i den store H&M på Strøget. Det bliver dog lidt hårdt at starte ud med 8 timer, men jeg burde nok ikke klage, med arbejdsløsheden, og tanken om, at jeg ligeså godt kunne have endt i Netto eller lignende. Samtidig hjælper pengene også en del på det. Hvad jeg ikke ville gøre for penge. - No nasty! Haha.
So, wish me luck. ^^,

Jeg har fødselsdag om 3 dage! Holy frick. Tiden flyver afsted, og jeg føler mig slet ikke gammel nok til at blive 19 år. Så skal man jo pludselig til at opføre sig voksent og tage ansvar. Det lyder enormt kedeligt og tørt i mine ører. Oh well. Jeg tror bare, jeg vil holde mit indre barn i live, så længe jeg kan. Til gengæld bliver det hyggeligt med familie-besøg af Farmor og lille kusine, samt kæreste, forældre og søster. Det skal nok blive en god dag!

Jeg burde forresten gå i seng, så jeg er klar til at stå "tidligt" op og være frisk, i morgen, på min første arbejdsdag. Istedet tror jeg, jeg vil høre noget mere musik, og prøve at finde op og ned i mit klædeskab. Spontan tøjoprydning, I don't recommend it! Det er til gengæld nemmere at overskue, med god musik som selskab. Such as;


I'm gonna write
A letter to my true love
I'm gonna sign my name

Like a patient on a table
I wanna walk again
Gonna move through the pain.

25 April, 2011

Emily Browning - Asleep (Sucker Punch Soundtrack)



Don't feel bad for me
I want you to know
Deep in the cell of my heart
I will feel so glad to go

Sing me to sleep
Sing me to sleep
I don't want to wake up
On my own anymore.

08 April, 2011

I welcome this pain



I buried this hurt,
concealed in this heart
Go lock all your doors,
these cold steps will warm

This is what I can give
What else do you need from me?
I might be sick, broken, torn to pieces
So, whatever this is, this thing that now I've become,
You hate it so much, you keep on running from it
No matter the distance, no matter how,
no matter how far.

04 April, 2011

Unhealthy.

Det er utroligt så kort tid der går, fra jeg er kommet hjem, til at min depression tager over. Jeg bliver sur og gnaven, og det går udover min familie. Det er ikke altid fair, men jeg kan ikke gøre for det. Det er den eneste måde jeg kan komme ud med mine aggressioner, da jeg til enhver tid foretrækker at vrisse af jer, end at bryde sammen.

Det er ikke deres skyld, at vores hus er så usundt for mig. Det er ikke min mors skyld, at hun er så syg, at det gør ondt på mig at se på hende. Hun kan ikke gøre for det, og jeg skyder ikke skylden på hende. Men det ændrer ikke på, hvor dårligt jeg får det af at bo her. Hver dag er en konstant kamp for mig, da jeg i forvejen har så mange dårlige tanker i mig, at jeg ikke engang kan overskue at høre på min mors, selvom hun fortjener at komme ud med dem. Det gør ondt på mig, og jeg ville virkelig ønske, jeg ikke absorberede hendes smerte så meget, som jeg gør. Jeg ville ønske, jeg kunne hjælpe hende på benene igen, på en eller anden måde. Men det kan jeg ikke. Og jeg har opgivet at prøve, da jeg efterhånden har erfaret, at det kun gør mere skade på mig selv, og slet ikke hjælper hende.

Sorry, mom, dad and sis. But I can't live like this anymore.

30 March, 2011

A post filled with nothing.

Der er både sket meget og ingenting, de sidste par dage. I mandags startede jeg på min nye uddannelse, og selvom jeg virkelig gerne ville skrive lidt om mine oplevelser, so far, kan jeg ikke finde ordene. De sidste tre dage har været hårde for mig, både psykisk og fysisk, og jeg føler mig mentalt drænet. Da jeg ikke har nogle ord at tilbyde, vil jeg undskylde mig med musik. Trist og sur musik er det eneste jeg hører, these days. But that doesn't make the music any less beautiful. Tværtimod.



Change my mind, or help me to try
I'm afraid and I'm not satisfied
In this state I shall not remain

Daylight is not the same
When you're stabbing at the stars in your eyes
And bleeding is what you see.

29 March, 2011

Come set me free



I try to live the light of day
Why would I do what I hate?
But when I try to reach above
I only hurt the ones I love

Free, come set me free
Down on my knees
I still believe
You can save me from me.

14 March, 2011

No words, just music.

Jeg ville utroligt gerne lægge nogle billeder ud fra min tur til Paris, og fortælle lidt om mit everyday life. Men lige nu har jeg ikke overskuddet, og egentlig kan jeg heller ikke se meningen i det. Så istedet vil jeg dele endnu et fantastisk
Mumford & sons nummer. The soundtrack to my evening. Enjoy.



Darkness is a harsh term, don’t you think?
And yet it dominates the things I see.

03 March, 2011

Feeling the need to share great music/talent!

Jeg faldt over disse to fyre på Tumblr, imens jeg var godt igang med, at procrastinate. De laver simpelthen nogle af de smukkeste covers, jeg nogensinde har hørt! Michael Henry and Justin Robinett, you rock my world. Samtidig med, at deres videoer er så simple, er de også enormt underholdende, både på den sjove, og på den useriøse måde, med deres venner i baggrunden, fooling around. Enjoy, please!


YOUR GUARDIAN ANGEL - The Red Jumpsuit Apparatus


EVERYTHING - Michael Bublé


AIRPLANES / BRICK BY BORING BRICK - Paramore


WOW, I CAN GET SEXUAL TOO - Say Anything
(Mostly, the video is just made of pure awesomeness.)

24 February, 2011

Finding faith through music


Mumford & Sons - After The Storm


And after the storm,
I run and run as the rains come
And I look up, I look up,
on my knees and out of luck,
I look up.

Night has always pushed up day
You must know life to see decay
But I won't rot, I won't rot
Not this mind and not this heart,
I won't rot.

And there will come a time, you'll see, with no more tears
And love will not break your heart, but dismiss your fears
Get over your hill and see what you find there,
With grace in your heart and flowers in your hair.

21 February, 2011

Stubbornness 0 - friendship 1

Efter 4 timers søvn i nat, sprudler jeg ikke ligefrem med energi. Men jeg fik et nyt skud energi, efter mig og best friend fik talt (læs; skrevet) tingene igennem. No more drama, selvom vores stædighed var godt igang med at ødelægge alting! Phew. Luckily, er vi begge to også for stædige til, at opgive vores venskab, især pga. misforståelser. I've missed you, best friend. Nu glæder jeg mig bare til, vi tager os sammen og ser hinanden noget mere!

This one's for you, Trine:

20 February, 2011

Current obsession:

M u m f o r d & S o n s



And if your strife strikes at your sleep
Remember, spring swaps snow for leaves
You'll be happy and wholesome again
When the city clears and sun ascends.

18 February, 2011

Happiness and good music

Jeg føler, det er for længe siden, jeg har blogget, men jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg skal skrive. Selvfølgelig kunne jeg komme med en detaljeret fortælling af de sidste par dage, men samtidig føler jeg ikke, det ville interessere nogen. Istedet vil jeg bare nævne, at jeg har haft nogle rigtig dejlige dage, at girlfriend's. Lots of joy, laughter, randomness and love. Selvom det var enormt sødt og awesome af hende, at lave vegetar-sushi og donuts til mig på Valentine's Day, havde vi en bedre dag, the day after. Valentine's Night, som du navngav den, smartypants. ^^,


On a side note, er Arcade Fire, Ellie Goulding og Thriving Ivory efterhånden godt igang med, at overtage min last.fm.
And I'm not complaining at all.

13 February, 2011

Love burns brighter than sunshine

Der var nogle tidspunkter i går, hvor du dansede eller talte med Melisa. Og istedet for at joine in, sad jeg bare og iagttog dig. Det fik mig til at smile, når du grinte og fjollede. Selv da du sang med på de sange, jeg egentlig ikke er så stor fan af. Jeg bliver stadig stolt af, at være din kæreste. Og selvom jeg aldrig selv har været tryg ved ordet, kan jeg godt lide, når du kalder mig "skat". Thanks for being mine.




Love will remain a mystery
But give me your hand and you will see
Your heart is keeping time with me.

10 February, 2011

Vinterferie? Don't mind if I do!

Normalt ville vinterferien miste lidt af sin glory, når man i realiteten allerede holder fri fra skole. Men jeg har masser af positive ting at se frem til i ferien, og derfor glæder jeg mig, som var det virkelig en ferie.

I morgen tager mig og girlfriend på roadtrip til det kolde Jydeland. Desværre joiner jeg hende ikke i Århus, men istedet skal jeg til Vejle, hvor jeg langt om længe kan se frem til min Whiskey-date med en savnet Karina. Julle joiner os, og jeg tror, det bliver en god aften. Derefter skal mig og Julle egentlig bare drikke og have det sjovt, hele weekenden, og søndag samler girlfriend os så op igen, så vi kan komme tilbage til djævleøen.

Udover det, er girlfriends forældre i Polen fra mandag til onsdag, så jeg er gået med til, at babysitte hende i tre dage. Can't complain! Jeg har aldrig fejret Valentine's Day, men da det er en vigtig dag for girlfriend, lader jeg hende om det romantiske, and all that. I'm nervous, yet excited, to see what she's got planned! Should be interesting. ^^,




She's got you high and you don't even know yet.

05 February, 2011

Tomorrow's gonna be...

.. Interesting! Jeg skal til info-dag på Roskildes Tekniske Skole, og se nærmere på uddannelsen som dyrepasser(assistent). Deres næste hold starter i slutningen af Marts, og jeg regner stærkt med at joine! Indtil da søger jeg vikariat-jobs - like a boss/maniac - men har indtil videre kun fået afslag. Whatevz, man, jeg overlever da bare på ingenting, indtil da, så. Jeg har dog stadig en smule optimisme i mig, og håber på at finde noget arbejde, så jeg kan tjene en smule pocket money for mig og girlfriend's tur til Paris. Det kunne være ret fedt, rent faktisk at kunne købe noget derovre. Fingers crossed!

Bagefter info-dagen skal jeg til Haslev, til 18-års fødselsdag. Girlfriend's bedste veninde Monika skal fejres, og jeg synes stadig, det er ret sødt at jeg er blevet inviteret. ^^ Efter fødselsdagen håber jeg meget på, at tage på CC, hvis altså min sugarmama tager afsted og betaler for mig. Ellers må jeg undvære, once again, som det fornuftige, fattige pigebarn jeg er.

Jeg blogger sjældent, for tiden. Det er skam ikke fordi, jeg ikke har tiden, tværtimod. Jeg bruger bare min tid på Tumblr, istedet, og neglecter derfor min blog en smule, ubevidst. But I'm sure no one's dying to hear about my life, anyway. (;

Til gengæld kan jeg snart ikke vente meget længere på VETO's nye album. Det gør mig trist, at best friend ikke har råd til, at tage med mig til deres koncert i Vega. Gawd, I wish she would come. Hvis jeg var rig, havde jeg købt hende en billet! Suk. Hvorfor har jeg ingen rige venner, som har lyst til at sponsorere en ginger i nød?


You can't afford it
You can't afford to get anything done
- Nope, I sure can't!

26 January, 2011

Obsess, much?


Nok er jeg bagud, men det gik lige op for mig, at jeg manglede det nyeste album med OneRepublic.
Jeg ved dog ikke om det er en god idé, at jeg fandt det, for jeg har ikke hørt andet, 90% af i går og i dag.
They're quite addicting!

Og nu vil jeg smutte i bad, så jeg kan komme afsted til Haslev og få min lykkepille.




When you're happy like a fool
Let it take you over
When everything is out
You gotta take it in

This could really be a good life.

25 January, 2011

Get to you

Chasing my demons away with music.



'Cause I'm on my way, I chased the day
And I'll keep running all night
I just won't rest to catch my breath
I will run every red light to get to you
I will get to you.