Pages

Showing posts with label Memories. Show all posts
Showing posts with label Memories. Show all posts

26 March, 2011

Drinking, followed by rambling and - hopefully - numbness.

Det er fredag nat. I realiteten er det vel lørdag, nu hvor klokken er halv 2, men jeg ser det stadig som fredag. Jeg sidder alene på mit værelse, med høretelefoner og høj musik, imens jeg prøver at lukke resten af verden ude, med høj musik og billig vin.

I virkeligheden burde jeg nok ikke drikke. Men de sidste par dage har jeg kunne mærke følelser og sorg komme tilbage til overfladen, efter nogle "gode" dage med numbness og vrede. Så nu prøver jeg desperat at holde fast i min vrede, så jeg ikke ender i mit sorte hul, som jeg har så nemt ved at gøre, i disse situationer.

Det er svært at forklare præcis hvorfor jeg er ked af det. Hvorfor jeg ikke føler mig tilstrækkelig til at leve i den her verden. Mit ordforråd rækker ikke langt nok til, at kunne sætte præcise ord på det. Men min rådnende selvtillid og blomstrende selvhad har muligvis en del i det. Jeg føler mig aldrig god nok. Hverken for mig selv, eller nogen andre. Jeg kan ikke forklare hvor hårdt det égentlig er, konstant at spænde ben for sig selv. Jeg kan ikke fordrage tanken om, nogensinde at komplimentere mig selv. Når det en sjælden gang imellem sker, følges det af en stærk selvhad, der drukner de positive tanker, fordi jeg ikke kan tilgive mig selv for, at have været selvisk nok til at tænke én eneste god tanke om mig selv.

Lige nu er det måske mere eller mindre hvidvinen der taler, men det virker som om, den hjælper mig med at klargøre et par tanker, og skubbe resten væk, så jeg ikke kollapser.

Midt i alt andet der er sket for mig på det sidste - og for min familie - er det gået op for mig, at jeg ikke længere har overskud til at holde fast i de mennesker, der ikke rækker deres hånd tilbage. Især én person har skuffet mig så meget, at jeg ikke kan bære, længere at kalde hende min veninde. Vi havde så stærkt et venskab, førhen. For kun et år siden skrev vi stadig sammen mindst en gang om ugen, for at opdatere hinanden om vores liv, og fortælle hinanden hvor meget vi savnede de sommer aftener, med musik, fulde samtaler om virkelighedsflugt. Nu er jeg forladt med en tom følelse, af et døende - hvis ikke allerede dødt - venskab, fordi du af alle mennesker ikke rakte dig hånd ud, når jeg havde allermest brug for det. Jeg havde forventet mere af dig. Egentlig havde jeg også forventet mere af mig selv, for det ligner ikke mig, at have sådan brug for folk. Det troede jeg, jeg havde lært mig selv, aldrig at gøre. Looks like I failed. Men nu hvor det hele virker til at være slut, vil jeg ikke længere holde fast i dig. Du fortjener ikke mit allerede manglende overskud. Jeg har ikke energi nok til, at bruge den på dig, hvis du ikke engang kan skåne mig et par søde ord, når du tydeligvis godt ved hvad jeg går igennem. So... thanks for nothing. You've hurt me more than I could've ever imagined you'd be able to. Goodbye.

Til gengæld værdsætter jeg de venner, jeg véd er der for mig, endnu mere, nu. I betyder alt for mig, og jeg vil gøre alt hvad jeg kan for, at give jer mindst ligeså meget kærlighed tilbage. I love you guys. And the same thing goes for my family. And my girlfriend. I er grunden til, at jeg bliver ved med at kæmpe mig igennem alt det her.



You were not there when I needed to say
I hit the bottom so fast
That my head was spinning ‘round for days
Now I gotta go it alone
But I will never give up
No, I'll never give up.

29 January, 2011

This...

...Is what happens, when I spend my friday at home, without alcohol and girlfriend/friends.
Jeg er efterhånden ved at falde ned igen, efter at have været høj på kaffe hele dagen,
men istedet gik jeg til mere hardcore midler, som sukker og sodavand. Hov.

Jeg har brugt det meste af aftenen/natten på, at kigge på gamle billeder, og hørt gammel (læs; emo <3) musik, fra min eksterne harddisk. Who ever thought that could be so much fun? Taking Back Sunday overload, ftw!


(Til gengæld fandt jeg dog lige et helt nyt stadie af kærlighed for TBS, da jeg fandt denne video.
Reacts of scenes from Fight Club, that's just too awesome for words!)
Ja, de har censureret ordet "gun"... YouTube is ridiculous.



Yep.. Sådan plejede jeg at se ud, i mine unge dage. Oh, the nostalgia!


Jeg håber og beder til, at det her bliver det mest random, og ligegyldige indlæg, jeg nogensinde skriver.
Jeg undskylder for min hyperaktive spam, and to all a goodnight!

23 December, 2010

Today's challenge;

  • Get out of bed
  • Pak julegaver ind
  • Get in the mood for Christmas!

Lige pt. er det hele sat på pause, da der er smølferne i TV'et! Nostalgi, ftw.

07 October, 2010

At genkende sig selv i en andens ord.

Hvordan sørger man

når tiden har taget alle tårer

og det blødende sår

efterhånden er blevet et ar?

(Tjek hellere hendes andre digte, også, hun er talentfuld!) 

14 September, 2010

"I remember when we stole the night"



How could I ever forget about this song? Shame on me. I can't remember how long I've been a fan of TA-AR, but it sure is a long time. Saw them live at Give it a Name in London, in 2007. Good times. ^^

Yesterday just took me hostage
Yesterday locked me away from any truth
And now tomorrow's here without you

One breath, one glance slipped away
Missed call, missed glance
I can't stay,
Too late, she's gone
I will miss her voice, her eyes,
and love's first kiss.

All the pain held in your
Hands are shaking cold
Your hands
were mine to hold.

09 July, 2010

Roskilde 2010 - what a blast!

Druk, solskoldning, musik, kolde nætter, varme morgener,
kærlighed, glæde, koncerter, dyre drinks og god mad.

Så har jeg endelig fundet overskuddet til, at skrive en ordentlig roman om dette års Roskilde Festival.

Lørdag morgen (d. 26. juni) tog mig og girlfriend afsted til Rødovre, hvorfra best friends far ville køre mig, girlfriend, best friend og Camilla helt til Roskilde Festival. Luksus, indeed! Vi ankom ved festivallen omkring kl. 9, og prøvede ihærdigt at finde Adam og hans to venner, Daniel og Dennis. Det var svært i starten, men vi fandt dem heldigvis efter et stykke tid, og fik en super plads i venteområdet, hvor vi derefter skulle få tiden til at gå. Heldigvis var dem henne ved vest-indgangen hurtigere til at vælte hegnet, i år, så Sabine sendte mig en sms om, at hegnet var væltet, og et par sekunder efter, fik alle i øst lov til at kravle over hegnet, og løbe som gale, for at finde en god camp-plads. Desværre var vi ikke helt så heldige som vi havde håbet, vi fik ingen plads i L, men til gengæld var der godt med plads i H, tæt ved tårnet, og det var egentlig en helt okay plads.

Warm-up dagene gik ret hurtigt, på trods af den dræbende varme. Vi var ikke meget værd før efter kl 16., men sådan måtte dét jo være. Til gengæld fik vi bygget en solid flagstang til vores smukke flag, med min flotte unicorn på. (Ja, vi hed forresten Camp Unicorn, hvis jeg ikke nævnte det i tidligere indlæg) Aftenerne stod på druk og bonding, og heldigvis var Dennis og Daniel enormt søde, så vi fik en hyggelig camp. Juliane, Kim og min navnesøster Laura var også søde mennesker, da de joinede senere hen.

Så snart musikken begyndte, og festivalpladsen åbnede, gik dagene enormt hurtigt. Mig, girlfriend, Sabine og sødebløde stod faktisk i køen i år, klar på at løbe hen til Arena, hvor Paramore spillede, torsdag kl. 18. Desværre mistede sødebløde fodfæstet, så mig og girlfriend endte med at måtte løbe fra dem, for at få en god plads. Det var dog det hele værd, vi stod på anden række, og jeg troede aldrig, at jeg i mit liv ville opleve Paramore (aka. Hayley), så tæt på. Koncerten var enormt god, ligeså var stemningen. Der var selvfølgelig også en masse andre gode koncerter, men hvis jeg skulle beskrive dem allesammen ligeså godt, så ville det fylde flere sider. Dog vil jeg nævne, at Florence + The Machine og The Temper Trap overraskede mig positivt. To fantastiske koncerter! Florence er en fantastisk performer, og det var de Australske T.T.T. i hvert fald også. Så var der selvfølgelig også Muse, Nephew, Jack Johnson, Vampire Weekend, etc., som også fyrede den af. Ligesom sidste år, gik jeg desværre glip af et par af mine yndlingsbands, pga. mangel på overskud. Bl.a. Pendulum og Prodigy ville jeg enormt gerne have set, men det blev jeg desværre forhindret i, af forskellige årsager. Oh well, all is still well!

Alt i alt, en god Roskilde, med en masse gode minder, og kun et par få dårlige. I år fik vi set meget mere musik end sidste år, så dét var et fremskridt. Det var også enormt sjovt at have Sabine og Camilla med i år, vi havde en kneppe-good time.










Cheers, Roskilde, vi ses igen til næste år!

19 June, 2010

Take me back to the good old days.

Jeg burde nok tage mig sammen, og skrive om alle de "spændende" ting jeg har lavet, de sidste par dage. Det kan jeg desværre ikke overskue. But one thing I will say; Band of Horses koncerten var fantastisk. Mig og best friend stod aller forrest, så vi havde en genial udsigt. De spillede alle de sange jeg håbede, at de ville spille, og jeg fik filmet et par af dem, og taget nogle få billeder. Desværre har best friend dem på sin MacBook, så jeg kan ikke engang lægge et par op, just yet. Forhåbentlig husker jeg det, når jeg engang får dem. ^^

Planerne om en vild weekend, med 3 dages druk gik lidt i vasken, sadly. Vi var for trætte efter BoH koncerten, torsdag, så der tog vi hjem og sov. Fredag tog vi da på Vela, men det blev desværre ikke særlig vildt, på trods af, at Lili joinede os i en halv times tid. Vi endte med at være hjemme ved en 3-tiden. I dag havde vi planer om 90'er fest på CC, men af en eller anden grund kunne jeg ikke overskue det. Jeg tror ikke at mit humør kunne klare flere "let downs". Generelt har de sidste par dage fået mig til at savne de gamle dage, hvor vi havde en vennekreds, vi drak med hver weekend. Selvom best friend's selskab er mere end nok, er det bare svært, at få en druktur på benene, når man kun er to mennesker. Jeg savner den sommer på Engen, Nyager skole, og andre diverse steder i Rødovre. Godt nok var det ikke "ægte" venner, men lige nu ville jeg gøre meget for, at få de tider igen. Selvfølgelig ved jeg godt, at jeg snart begynder på HF, og (forhåbentlig) får en ny, bedre vennekreds, til den tid. Men jeg er efterhånden en smule træt af, at vente på at få et liv.


At least we have each other, Trinemusen.

25 May, 2010

Årsdag!

I dag er det et år siden, at mig og Trine blev kærester.
Derfor er dette blogindlæg til ære for hende, fordi hun betyder så utroligt meget for mig, og jeg er glad for at hun vil være min.
Jeg føler at jeg har lært meget af hende, og af vores forhold. Jeg kan være mig selv sammen med hende, and that's a big deal for me.
Desværre havde vi ikke mulighed for at fejre dagen sammen. Det håber jeg på, at vi får gjort på fredag. (:

Jeg fandt lige et billede frem, fra dengang mig og Trine ikke var blevet kærester endnu.
Faktisk er jeg ret sikker på, at det er fra den første gang jeg besøgte hende i Kolding. ^^



Jeg elsker dig, Trine!

24 March, 2010

Night time, sympathize.

Jeg er ved at løbe tør for smøger, og selvom klokken allerede er 3 om natten, er jeg på ingen måde træt. Mozzarella og tomatskiver er forresten den perfekte natmad.

Jeg har brugt det meste af min aften på at læse gamle msn-samtaler, som jeg fandt på min eskterne harddisk. Wow. Det har gjort mig underligt melankolsk, for some reason. Det overrasker mig dog ikke helt, da jeg mest har siddet og læst samtaler med folk som jeg ikke længere har kontakt til, af forskellige grunde. Gamle venskaber, som egentlig betød meget for mig, og gamle forhold. Jeg overlever nok, for selvom jeg bliver lidt tung om hjertet af at læse dem, har det fået mig til at indse, hvor meget jeg har forandret mig, til det bedre, de sidste tre år. Og, mest af alt, minder det mig om hvor sundt mig og Trines forhold er for mig. Vi har forresten 10-måneders dag, på torsdag. Aw.

Nu kunne jeg godt bruge en random samtale med min søde kæreste, samt en masse kærlighed.

04 February, 2010

Darn it!

Det er tider som disse, man ville ønske at man havde en koncert-radar indbygget. Jeg kan slet ikke fatte, at jeg går glip af Imogen Heap, for anden gang! Uheldigheder overalt.

Som et plaster på såret, skal mig og best friend ind og se Wong Boys på lørdag, på det dejlige Loppen. Long time no see, old friend. Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst var på Loppen. Noget siger mig, at det var dengang med Mette og best friend, hvor vi tog ind og så Iglu & Hartly. Good times, hvor mig og best friend blev ved med at gå ned for at ryge, fordi det var dengang vi lige var begyndt at ryge i smug, og skulle udnytte at vores forældre ikke kunne se os. Epic fail, indeed.

Min søster regner med at komme hjem engang i slutningen af februar, hvis hun kan få fri fra sit nye job. Can't wait! Og hun har lovet at købe Augusten Burroughs bøger til mig, som hun tager med hjem. Even greater.

That's it for tonight. Nu vil jeg begrave mig i en masse dyner, og læse mere om Augustens forstyrrende barndom. And to all a goodnight.