Pages

11 April, 2011

Happier

Mine mood swings hygger sig, for tiden, ved at vende op og ned på alting, igen og igen. Men lige nu er jeg glad, og det nyder jeg. Hvordan kan man være andet, når man blot har fire skoledage tilbage inden påskeferien, vejret er blevet varmt og solrigt, og kæreste og venner er fantastiske? Jeg klager ikke! ^^,

Jeg går og overvejer at droppe ud af dyrepasser(assistent)uddannelsen, for at finde et midlertidigt arbejde, og derefter begynde på nogle enkeltfag i August. Det er dels fordi, jeg er alt andet end et A-menneske, og derfor bliver i dårligt humør af at skulle op kl 6 hver morgen, for at nå i skole. Det er ikke noget, jeg kan se mig selv gøre i 2 år. Derfor lyder tanken om aftenskole meget bedre, da jeg derfor samtidig har mulighed for, at have et deltidsjob ved siden af, så jeg kan få min økonomi til at køre rundt. Lige nu er min SU på 1.200,- simpelthen ikke nok.

Jeg mangler bare lige at fortælle min mor om mine planer. Derfor skal jeg forberede mig mentalt på hendes skuffede udtryk og prædiken. Forhåbentlig ændrer hun holdning, når hun hører, at det rent faktisk er noget jeg har gennemtænkt, og ikke bare er fordi, jeg dropper ud af endnu en uddannelse for at dovne den af. Jeg vil virkelig gerne have en uddannelse, men det er efterhånden gået op for mig, at dyrepasser-uddannelsen ikke er for mig. Den eneste grund til, at jeg startede, var alligevel for at have et forspring, når jeg engang kan søge ind på uddannelsen som veterinærsygeplejerske. Det tror jeg sagtens jeg kan få, ved at tage enkeltfag i stedet, og få en (form for) studentereksamen. I'm gonna give it a try!

Men først skal jeg til psykiateren. Min forrige (og første) tid var for over en måned siden, så jeg føler mig ikke tryg ved situationen. Men sådan er det, når psykiatere er så eftertragtede, og derfor ikke har flere tider at dele ud af. Oh well, det bliver sikkert godt for mig, i længden. Wish me luck!

No comments: